Actualitat https://www.blogger.com/blog/page/edit/1887214646559939456/2741053002066028077

13.2.14

Balter Gallart: un Premi Gaudí al barri


Avui va de cinema. I és que a la darrera edició dels Premis Gaudí  que atorga l'Acadèmica de Cinema Català, el nostre veí Balter Gallart ha rebut el premi a la millor direcció artística per la pel.lícula Los últimos días.

Tot hi que no para i ara està molt enfeinat amb el rodatge de la versió cinematogràfica de El manuscrit del segon origen, ha accedit a dedicar-me una mica de temps per compartir aquesta notícia amb els veïns i veïnes del Farró.

- Aquest premi t'arriba amb molta feina feta. Abans de Los últimos días, quines de les teves pel.lícules destacaries?

- La veritat es que si, ni tan sols vaig poder anar al ceremònia dels Gaudí per que estic preparant l'altre pel.lícula. Últimament he fet vàries pel·lícules interessants com Los ojos de Julia, El cuerpo o Ismael, per citar-ne algunes.

- Ens pots fer cinc cèntims de com treballa un director d'art en una pel.lícula? Que hi ha al darrera? Amb qui treballa?.
          
-Un director d'art és el responsable de l'estètica de la pel·lícula, excepte de la llum i el vestuari, que a vegades supervisa. Això vol dir que ha de triar els llocs on anar a rodar o dissenyar-los si creu que cal fer-los perquè és el que convé més a la pel·lícula i un cop es tenen els llocs de rodatge ha de decidir i supervisar l'ambientació, que tot estigui com a dissenyat pel millor funcionament de la història que el guió explica. Com que això és molta feina ho fa amb un equip de persones, que varia en funció de la dificultat de la feina a fer. Aquest equip està format per decoradors, fusters, pintors, dibuixants, comptables, muntadors etc…


- En el cas de Los últimos días, aquests paisatges d'una Barcelona apocalíptica són un dels principals actius de la pel.lícula. Amb quines idees de fons vau treballar?  Perquè un cérvol precisament?
           
- Vam partir de la idea que una malaltia impedia que la gent sortís al carrer, això feia que els humans deixessin el món tranquil i per tant aquest seguia el seu curs imposant la vida natural per tot arreu d’aquí ve el cérvol i altres animals que surten, la natura s’imposa…

- Ens pots explicar una mica la teva vinculació amb el barri del Farró? 

- Fa poc que visc al Farró, uns cinc anys, però la vinculació és molt estreta i simbòlica per a mi perquè la primera productora amb la qual vaig treballar estava al carrer Septimània, per tant puc dir que la meva carrera professional va començar al barri del Farró, tot i que jo vivia a Granollers i venia cada dia per treballar.

Ara em sento molt feliç al barri. Penso que és un barri privilegiat en el sentit que és molt barri i es barregen persones d'orígens molt diferents tant socialment com ètnicament, en un entorn molt tranquil.

Penso però que caldria que millores la neteja, els contenidors són un fàstic etc…és un detall pel qual s’ha de lluitar i que a mi em molesta molt. Per altra banda la meva feina no em deixa massa temps per participar al barri, la meva dona és qui té més vinculació i jo col·laboro amb ella.



En Balter Gallart respón el QUESTIONARI FERRONENC

1.     De quin color és el Farró?   
Blau    
2.     Quin és el millor adjectiu per definir-lo? 
Petit
3.     Quin és el teu racó predilecte del barri? 
Els passatges tancats.
                4.     Formula un desig de futur pel Farró. 
Que millori molt la neteja en tots els seus aspectes.
    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada